Skip to main content

Orderbekräftelser

Conrab Optos modul för matchning av orderbekräftelser underlättar produktionsplanering och hittar fel tidigt.

Vi vet att en order som läggs till en leverantör kan skilja sig från den orderbekräftelse vi får och vad som de facto kommer att levereras och faktureras.

Det kan skilja avseende artiklar, antal, priser och leveransdatum. För de flesta företag är det av stor vikt att man kontrollerar att det som man beställt, faktiskt är det man kommer att få levererat, samt att det sker det datum man förväntar sig.

Genom att matcha orderbekräftelsen från er leverantör med ordern i ert affärssystem kan ni omedelbart hitta avvikelser och agera på dem.

Om en orderbekräftelse har en avvikelse skickas den till den person i organisationen som ska hantera den. Beroende på affärssystem kan ordern även uppdateras från Optos gränssnitt.

En automatisk matchningsrutin sparar mycket tid för kontroll av orderbekräftelser och när ordern väl är uppdaterad kommer även automatiseringsgraden att öka i er fakturamatchning.

Jag är intresserad

Vill du veta mer? Vi berättar gärna om hur vi kan optimera din dokument- och ärendehantering.

Till intresseanmälan

Conrab erbjuder också tjänster för fakturamatchning, vilket effektiviserar hanteringen av fakturor och underlättar ekonomisk administration.

Vi hjälper dig också gärna med våra tjänster som fakturaskanning, elektronisk fakturahantering eller hantering av leverantörsfakturor.