Effektivisera din verksamhet med vårt kraftfulla ärendehanteringssystem. Conrab Opto erbjuder en heltäckande lösning som centraliserar och automatiserar hanteringen av ärenden – från start till avslut. Säg adjö till manuella processer och upplev en ökad produktivitet och kontroll.
Vad är ett ärende?
Ett ärende kan vara exempelvis en reklamation, ett investeringsbeslut eller en leverantörsfaktura. Det består av minst en och ofta flera aktiviteter som utförs av en eller flera användare i ett arbetsflöde.
Arbetsflödet börjar med en registrering då ärendet kommer till organisationen, exempelvis via en hemsida eller ett mejl. Därefter kan ärendet berikas med ytterligare information från exempelvis andra interna system och det skickas sedan runt på ett arbetsflöde enligt uppsatta rutiner. När arbetsflödet är komplett avslutas det ofta med någon form av kontroll.
System för effektiv ärendehantering
Genom att använda ett system för ärendehantering uppnår ni högre effektivitet, bättre säkerhet, snabbare processer och en roligare arbetsdag för era användare. Ni kan även övervaka era processer i realtid, identifiera flaskhalsar för att kontinuerligt kunna förbättra dem.
De grundläggande funktioner som bör finnas i ett ärendehanteringssystem är rollbaserade behörigheter, möjlighet att skapa egna automatiska arbetsflöden, hantering av bilagor i samtliga filformat med versionshantering, funktioner för kommentarer och påminnelser samt funktioner för att enkelt kunna samarbeta inom organisationen. Utöver detta bör systemet även erbjuda en rapport- eller statistikfunktion för överblick och uppföljning. Vid behov av att integrera till andra interna eller externa system bör det även finnas möjligheter att göra detta via öppna API:er.
Elektroniskt ärendehanteringssystem
Moderna system för ärendehantering bör erbjuda stöd för automatisk hantering av varje steg i processen. När ett nytt ärende kommer in, tar systemet hand om det automatiskt. Varje förfrågan sorteras och distribueras till rätt person eller avdelning, baserat på fördefinierade kriterier. Därefter prioriteras ärendet automatiskt, vilket säkerställer att varje förfrågan hanteras på ett snabbt och effektivt sätt.