Skip to main content
Martin Redenby
Uppdaterad: oktober 31, 2024

I större företag skapas ofta en omfattande mängd data och information, från att en potentiell kund får en offert tills dess att eftermarknadsprocesser tar vid. Detta inkluderar offerter, inköps- och säljordrar, produktionsordrar, materialflöden, tillverkningscertifikat, ritningar, reservdelslistor, olika typer av avtal, kvalitetskontroller, serviceorder med mera.

Att hålla ordning på allt detta kan vara utmanande. Att snabbt hitta relevant information för en produkt, särskilt vid service på fältet, kan vara ovärderligt.

Med Conrab Opto kan du automatiskt skapa digitala kopior av viktiga handlingar, vilket gör det enkelt att lokalisera relevant information oavsett var i värdekedjan den uppkommit. Dessa data är dessutom smart sammanknutna i Opto, vilket gör det möjligt att snabbt hitta allt som rör den aktuella produkten.

Informationen kan nås direkt i Opto eller via andra plattformar och webbsidor med hjälp av Conrab Optos API.

Martin Redenby

ConrabOpto

Om författaren

Jag har en bakgrund inom ekonomi och försäljning, med över 10 års erfarenhet av elektronisk fakturahantering och processer inom ekonomi, administration och tillverkning. Mitt fokus är att förenkla och automatisera processer för effektivare och roligare arbete. Jag skriver främst om hur företag kan effektivisera sina administrativa processer, särskilt med workflow-systemet Conrab Opto